Nieuw merk uiterlijk van emco Bad

Lingen, 07 september 2017 - Het Lingen-bedrijf Emco Bad presenteert zich met een nieuwe merknaam voor individuele badwerelden. Het moderne emotionele concept houdt rekening met positionering als levensstijlmerk en definieert het bad als een plaats van overgang, die de ervaringen weerspiegelt en nieuwe ideeën opvullen. De nadruk ligt op de claim "emco-interna essentials", die de vier themawerelden "licht", "ruimte", "vorm" en "detail" combineert. Deze weerspiegelen uitdrukkelijk het assortiment diensten van de onderneming, die een breed scala aan lichte spiegelkasten en spiegels, innovatieve kameroplossingen en stijlvolle badkameraccessoires met een hoog design en productkwaliteit omvat. Voor een overeenkomstige marktpresentatie werd het productprogramma onder meer aangepast en herstructuriseerd, de beeldwerelden en de algemene catalogus zijn opnieuw ontworpen, evenals een basisreactor van de teststand en de website.

"De merkcommunicatie van de meeste bedrijven in de badkamer sector richt zich vooral op aspecten van jarenlange ervaring en hoge productkwaliteit," legt Michael Kleber, CEO van Emco Bad. "We willen ons hiervan bewust zijn en de behoeften van onze klanten duidelijk in de focus zetten. De nieuwe merkstrategie benadrukt daarom eerst en vooral wat ons vandaag sterk maakt en waarom onze producten een hogere kwaliteit van leven garanderen. In de toekomst willen we meer aan de eindgebruikers beroepen. "

De wereldwijde handelsbeurs ISH 2017 in Frankfurt am Main was de start van de merkontwikkeling, die gezamenlijk werd ontwikkeld met het bekende merkbureau cyclos. Hier presenteerde het bedrijf zich met een open, up-to-the-minute concept, het nieuwe concept dat de slogan inclusief de vier themawerelden in vier verschillende showrooms ruimtelijk waarneembaar vertoonde. Emotionalisatie van de inhoud vindt plaats in de geheel nieuwe beeldwerelden voor het productprogramma. Het laat authentieke, levenachtige scenario's zien, die gekenmerkt worden door hun vitaliteit en het verlangen naar ruimteontwerp. Ruime, open badkamers uiten verschillende leefstijlen en vertellen hun eigen verhalen. Om het nieuwe merkprofiel op alle gebieden consequent te implementeren, zijn er nog meer fotoshots gepland.

Om de oriëntatie binnen het bereik te verbeteren, werden de productgebieden opnieuw gesorteerd en verdeeld in "WS" (wastafels), "MI" (spiegelkastjes en spiegels), "MO" (modules) en "AC" (accessoires). Deze structuur, evenals de vier themawerelden, wordt gevolgd door de fundamenteel herziene catalogus, die een journalachtig karakter krijgt door de opneming van homesties en citaten. Emotionele scenario's van het nieuwe visuele materiaal en het moderne grafisch ontwerp zetten het gepresenteerde productprogramma in een inspirerende en blijvende stemming in een levensstijlcontext.

De nieuwe merkvorming wordt afgerond met de volledig herziene website van het bedrijf. De homepage wordt gekenmerkt door een responsief webdesign, aangepaste beeldwerelden en inhoud, evenals een gebruikersgerichte navigatie met een duidelijk gestructureerde structuur. De nieuwe productgebieden worden hier gepresenteerd, evenals een breed scala aan diensten met een 3D webplanner en downloadcentrum. Referenties, verhalen en videoboeken bieden een lifestyle-achtige analoge naar de algemene catalogus en bieden extra inspiratie. Meer informatie over het nieuwe merkprofiel inclusief de claim en de vier themawerelden is ook beschikbaar in het bedrijfsgebied van de website.